#strefamyśliGLS: Jak być liderem, za którym inni będą podążać?
W formie krótkich notatek prezentujemy główne myśli z wystąpień z ubiegłych konferencji.
<GLS 2018: Craig Groeschel cz.1>
Jak być liderem, za którym ludzie będą podążać?
Kiedy kierownicy, zwierzchnicy czy szefowie pytani są, co ich zdaniem powinni zmienić, by być lepszym liderem, zazwyczaj odpowiadają, że poprawić zarządzanie finansami i lepiej radzić sobie z technologią. Finanse i technologia.
Kiedy to pracownicy pytani są o ich szefów, nigdy nie wymieniają finansów i technologii. Najczęstsze odpowiedzi dotyczą lepszego przewodzenia i wyższej inteligencji emocjonalnej.
Przywództwo to kwestia tego, „dokąd mnie prowadzisz?”. Inteligencja emocjonalna to „Jak mnie traktujesz?”.
Jak poprawić te obszary?
1) Serce pełne troski. „Widzę Cię i jesteś ważny”.
Dobrzy pracownicy nie opuszczają organizacji. Dobrzy pracownicy opuszczają złych przełożonych, kiedy mają poczucie, że przełożeni ich nie widzą lub że to, co robią, nie ma znaczenia. Głównym powodem odchodzenia z firm jest poczucie bycia niedocenianym.
2) Pasja do inspirowania (NIE motywowania).
Motywowanie przypomina bardziej popychanie, inspirowanie natomiast wydobywanie. Wydobywanie z kogoś tego, co już w nim tkwi. Produktywność ludzi zainspirowanych jest dużo większa, niż zmotywowanych.
3) Chęć to uprawomocniania. Uprawomocnianie, a nie rozkazy i kontrola.
Liderzy nie powinni delegować zadań, ale władzę. Jeśli delegujemy zadania, tworzymy wyznawców. Ale jeśli delegujemy władzę, tworzymy liderów.
4) Odwaga, by być prawdziwym, transparentnym, otwartym, nie zawsze znać wszystkie odpowiedzi.
Stać z pokorą i pewnością siebie oraz starać się zrobić coś dobrze, nawet jeśli jest się przerażonym i ma się poczucie, że wszyscy przejrzeli nas na wskroś. Ludzie prędzej pójdą za liderem, który jest prawdziwy, niż takim, który ma zawsze rację.
Craig wymienia również wiele innych, bardzo ważnych cech. Jeśli chcesz dowiedzieć się jakich, nagranie z konferencji GLS 2018 dostępne jest na DVD/USB Team Edition. Nasz sklep jest jeszcze w trakcie reorganizacji, ale można składać zamówienia pod adresem: kontakt@instytutprzywodztwa.org.pl